تحلیل تبلیغ

کاراکتر خرس و ایده تبلیغاتی سامسونگ

خرس سامسونگ 2013/2019
مدت زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تبلیغی خلاقانه و اثربخش از سامسونگ

 

سامسونگ در سال ۲۰۱۳ برای معرفی محصول جدید خود تبلیغی با استفاده از کاراکتر خرس قطبی تولید نمود. هدف از تولید این محصول این بود که به مشتریان خود بگوید: همه چیز آنطور که فکر می‌کنیم نیست.

علاوه بر این باید قدرت این ماشین‌لباسشویی در شستشوی لباس ها با آب سرد نشان داده می‌شد. این تبلیغ با محیطی کاملا ساده و ترکیبی از رئال (واقعیت) و تخیل تولید شد و واکنش های بسیار مثبتی داشت و مورد استقبال قرار گرفت. این تبلیغ با توجه به اهدافی که درنظر گرفته شده بود و با تمرکز کامل بر انتقال این پیام‌هاو اهداف تولید شده است. بهره برداری نکردن از استودیوهای آنچنانی و حالت مستندگونه و اتفاقاتی که در ابتدای تبلیغ رخ می‌دهد احساس مستند بودن را ایجاد می‌کند و مخاطب با جذب شدن ناخودآگاه با صحنه‌ای باورنکردنی روبرو می‌شود. توجه کنید: باور نکردنی.

در انتهای فیلم و بعد از شسته شدن خرس قهوه‌ای در واقع یک خرس قطبی است که کثیف بوده است. واقعیت همیشه چیزی نیست که می بینیم. تمرکز تبلیغ بر روی ویژگی مشخصی است و هیچ اشاره‌ای به ویژگی‌های ظاهری نشده است و هیچ گریزی به دیگر ویژگی‌های محصول نشده است و این باعث می‌شود تا درک و پذیرش مخاطب در برابر تبلیغ تا حد بالایی افزایش یابد، چیزی که در هر تبلیغی نمی‌توان دید. این تبلیغ نشان داد با یک ایده خلاق و با هزینه‌های نه چندان زیاد و فقط با استراتژی با کیفیت تولید و خلاقیت می‌توان تبلیغی قدرتمند تولید نمود.

سامسونگ در سال ۲۰۱۹ با استفاده از همین کاراکتر و خلاقیتی مشابه ولی با بهره‌گیری بیشتر از جلوه‌های تلویزیونی، بازهم تبلیغ دیگری تولید نمود. این کار با بهره‌مندی از یادآوری خاطرات باعث می‌شد تا مخاطبان همان تبلیغ را مجددا به یاد آورند و اطمینان آنها باعث می‌شود تا تبلیغ سال ۲۰۱۹ نیز طرفداران زیادی داشته باشد. هرچند در تولید جدید، ضعف‌هایی به چشم می‌خورد، اما خلاقانه بودن این تبلیغ باعث می‌شود تا از ضعف‌های موجود چشم‌پوشی کرد.

خرس ۲۰۱۹ همان خرس قطبی سال ۲۰۱۳ است و لباسشویی سامسونگ را می‌شناسد و به سرعت وارد عمل می‌شود. این تبلیغ در دوگانه‌ای تولید شده است که آن هم هدفمند بوده است. در این تبلیغ ویژگی دیگری هم به محتوا اضافه شده است و در واقع همزمان طراحی با قابلیت اضافه کردن لباس از در دوم و مشخصه‌های منطقی دیگر هم نمایش داده شده است. خلاصه اینکه تبلیغات باید بریف مشخص و ایده موثر داشته باشد. تبلیغات اثربخش نیاز به دانش و تخصصی دارد که وابسته به آگاهی از موضوع تبلیغ و مخاطب تبلیغ است.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =