بازاریابی تلفنی
مقدمهی کتاب بازاریابی تلفنی:
یکی از تاکتیکهای مهم متقاعدکردن مشتریان آگاه امروزی، که حق انتخاب آنان به علت گسترش رقابت، پیوسته روبه افزایش است، ترویج است که خود از پنج ابزار تبلیغات، پیشبرد فروش، روابطعمومی، فروش شخصی و بازاریابیمستقیم تشکیل میشود. ازطرفی، باتوجه به بالارفتن ارزش وقت و لزوم مدیریت زمان برای نیل به اهداف بنگاههای اقتصادی و همچنین اثربخشی بیشتر شیوههای ارتباطی دوطرفه، بازاریابی تلفنی یکی از روشهای موثر بازاریابی مستقیم خواهد بود.
اگر بدون وقت قبلی به محل استقرار مشتری مراجعه کنید، زمان زیادی را در راه صرف میکنید و امکان دارد طرف در محل حاضر نباشد و یا اینکه ممکن است مدتی را در انتظار باشید ولی بازهم شما را نپذیرد. بهتر است ملاقاتهای حضوری حتیالامکان با وقت قبلی باشد. تلفن را دست کم نگیرید. از تلفن استفاده کنید. این وسیله سرعت کار شما را افزایش میدهد و اگر هم مشتری در دسترس نباشد، زمان اندکی را از دست دادهاید. بدانید که تلفن برای شروع ارتباط بسیار مناسب است (مگر برای مشتریان قدیمی که با تلفن سفارش میدهند).
برای برقراری ارتباط با افراد مهم یکی از بهترین زمانهای تماستلفنی، صبح زود است و یکی آخر وقت که منشیها رفتهاند. منشیها بسیار خوب هستند، امّا باید پذیرفت که بعضی از مواقع مانع برقراری تماس میشوند. باید تکنیکهای بازاریابیتلفنی را یادبگیرید و از آنها استفاده کنید.
بازاریابتلفنی شخصی است که مسئولیت فروش کالا و یا خدمات را با تلفن قبول میکند. بازاریابهای تلفنی ممکن است در یک دفتر خصوصی،یک مرکز تلفن و یا در خانه فعالیت کنند. به طور معمول بازاریابهای تلفنی مشتریان خود را ملاقات نمیکنند و به همین دلیل داشتن مهارتهای بازاریابی تلفنی در این حرفه برای دستیابی به موفقیت الزامی است.
ویژگیهای لازم برای بازاریابی تلفنی موفق:
تن صدا و لحن مناسب و گیرا، دارای روابطعمومی قوی، مودب و منظمبودن، داشتن روان گفتاری، نگارش سریع و تمرکز بالا، داشتن دانش تخصصی در زمینهای که بازاریابی انجام میشود.
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.