هوشمندانه و آگاهانه تلاش کنید!

فعال بازاریابی، تبلیغات، برندینگ

فیس بوک اینستاگرام پینترست تلگرام
فیس بوک اینستاگرام پینترست تلگرام
علیرضا ذبحی علیرضا ذبحی
ورود / عضویت
0 آیتم / ۰ تومان
منو
علیرضا ذبحی علیرضا ذبحی
0 آیتم / ۰ تومان
  • نوشته‌ها
    • مدیریت
    • بازاریابی و فروش
    • برندینگ
  • تحلیل تبلیغ
  • فروشگاه
    • فروشگاه محصولات
    • قوانین و مقررات
  • معرفی
    • معرفی
    • نمونه کارها
  • آکادمی
    • آکادمی مجازی
    • ما همه فروشنده‌ایم!
  • جغدینه
  • ثبت درخواست مشاوره
  • تماس
ثروت ملل
خانهکتابهای الکترونیکی ثروت ملل
محصول قبلی
پروفیل‌های درب و پنجره چند جداره u-pvc
پروفیل‌های درب و پنجره چند جداره u-pvc ۷,۰۰۰ تومان
بازگشت به محصولات
محصول بعدی
iso9001
آشنایی با ایزو برای کارمندان ۱۴,۰۰۰ تومان

ثروت ملل

رایگان

شناسه محصول: F1 دسته: کتابهای الکترونیکی برچسب: آدام, اسمیت, ثروت, ثروت ملل
اشتراک گذاری
فیس بوک توییتر پینترست لینکدین تلگرام
  • توضیحات
  • نظرات (0)
توضیحات

“دستان نامریی” آدام اسمیت، اساس و بنیان اندیشه های اقتصادی او را که در کتاب بی نظیرش “ثروت ملل” تجلی یافته، شکل می دهد. اندیشه هایی که برای اولین بار با نگرش تحلیلی، منسجم و نظام‌مند به مباحث اقتصاد، آنرا بصورت یک علم تدوین کرد و با بنیان گذاری آنچه امروز، اقتصاد کلاسیک نامیده می شود، لقب پدر علم اقتصاد را برای صاحب این اندیشه ها به ارمغان آورد.

دستان نامریی آدام اسمیت که به احتمال زیاد نتیجه تعمیم نظریه ” دست راهنما “ی استاد اخلاقش، فرانسس هاچسن از دنیای اخلاق به دنیای اقتصاد است، در واقع چنین تحلیل می کند که برای تنظیم قیمت کالاها، مقدار و نحوه تولیدات، لازم نیست متوسل به دولت یا متولیانی شد که تعیین کنند، چه چیزی تولید شود؟ چگونه و با چه قیمتی؟ بلکه این نظم بازار آزاد است که با سیستم مبادله یا تجارت آزاد و با انگیزه های خودخواهانه، منفعت طلبانه و کمال جویانه تک تک افراد جامعه به گونه ای تنظیم می شود که در نهایت بهترین پاسخ برای این سوالها را یافته و تامین کننده نفع همگانی می شود. آدام اسمیت این قابلیت بازار آزاد را دستان نامریی بازار نامید.

اساس نطریه فرانسس هاچسن؛ استاد اخلاق آدام اسمیت نیز بر این پایه استوار است که حاکمیت بهتر اخلاق در جامعه، نه نتیجه یک مرجع اخلاقی مانند روحانیون یا دولت است، بلکه نتیجه یک نظم طبیعی نشات گرفته از خرد جمعی است که این خرد جمعی بهتر از هر نهاد و متولیانی می تواند مسیر درست اخلاقی جامعه را تعیین کند.

کتاب ثروت ملل، آدام اسمیت که در سال ۱۷۷۶ منتشر شد با شکستن سنت های زمان خود که اقتصاد را تنها به نقد عملکردهای اقتصادی محدود می کرد و با جمع آوری و انسجام اندیشه های فلاسفه دوران خود مانند دیوید هیوم، توماس مان، ژان باتیست کلبر، فرانسوا کنه، رابرت تورگونام، ویلیام پتی، نورث، ماندویل و توماس آکویناس؛ طبق نظرسنجی فایننشال تایمز بعد از دو قرن، همچنان بهترین کتاب اقتصادی جهان شناخته میشود که الگوی بر گرفته از آن، اساس و بنیان نظم نوین جهانی را بر پایه تجارت آزاد جهانی فراهم کرده است.

خانم راتشیلد که کتاب قابل توجهی با عنوان «احساسات اقتصادی: آدام اسمیت، کندرسه و روشنگری» درباره ثروت ملل نوشته است اسمیت را متفکری باریک بین با ذهنی نترس و غیرایدئولوژیک معرفی می کند و در ادامه به مخاطبانش می گوید «تنها پیامی که پیامبر انم این است که مردم را فرا بخوانم تا خودشان آدام اسمیت بخوانند.»

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.

محصولات مرتبط

پدر پولدار پدر بی پول پدر پول دار پدر بی پول
خرید محصول
نمایش سریع
بستن

پدر پولدار پدر بی پول

جغدینه
۳۹,۰۰۰ تومان
بازاریابی تلفنی
افزودن به سبد خرید
نمایش سریع
بستن

Telephone marketing|بازاریابی‌تلفنی

کتابهای الکترونیکی
۲۰,۰۰۰ تومان
iso9001
افزودن به سبد خرید
نمایش سریع
بستن

آشنایی با ایزو برای کارمندان

کتابهای الکترونیکی
۱۴,۰۰۰ تومان
آخرین مطالب را دریافت کنید

عضویت در خبرنامه

می‌پذیرم

علیرضا ذبحی

شعار ما:

هوشمندانه و آگاهانه تلاش کن !

اصفهان، نجف‌آباد
Phone: (0902) 799-4239
e-mail: [email protected]
نوشته های اخیر
  • مذاکره و مبانی شناخت آن
    بدون دیدگاه
  • نقش‌ها و وظایف تبلیغات
    بدون دیدگاه
  • برند گوچی، از آغاز تا به امروز
    بدون دیدگاه
محصولات
  • برنامه هایی برای کسب و کارهای مدن بازاریابی مدیریت تبلیغات برنامه هایی برای کسب و کارهای مدرن ۳۷,۵۰۰ تومان
  • آموزش مبانی و اصول فروش و فروشندگی ما همه فروشنده‌ایم! ۳۹,۹۰۰ تومان
nextpay_trust_logo
Ali R. Zebhi 2017 CREATED BY PLAQUE ONE-Advertising Group! Try Smart and Conscious
فعال بازاریابی، تبلیغات و برندینگ

سبد خرید

بستن
بستن
برای دیدن محصولاتی که می خواهید، شروع به تایپ کنید.
  • تحلیل تبلیغ
  • بازاریابی و فروش
  • برندینگ
  • مدیریت
  • فروشگاه
    • فروشگاه محصولات
    • قوانین و مقررات
  • معرفی
    • معرفی
    • نمونه کارها
  • آکادمی
    • آکادمی مجازی
    • ما همه فروشنده‌ایم!
  • جغدینه
  • ثبت درخواست مشاوره
  • تماس
  • ورود / عضویت

ورود

بستن

چهار × پنج =

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
هنوز حساب کاربری ندارید؟ ایجاد یک حساب کاربری
بازگشت به بالا
ما از کوکی ها برای بهبود تجربه شما در وب سایت استفاده می کنیم. با مرور این وب سایت، شما با استفاده ما از کوکی ها موافقت می کنید.
اطلاعات بیشتر پذیرفتن