برند و برندسازی

برند نسکافه را می‌شناسید؟

برند نسکافه نستله نسله
مدت زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نسکافه

نسکافه بزرگترین برند و برترین محصول از شرکت بزرگ نستله می باشد.نام این برند از ادغام کلمات Nestle و Cafe به وجود آمد. این محصول که یک نوع قهوه فوری می باشد ابتدا با همین عنوان  در یکم آوریل ۱۹۳۸ به بازار ارائه شد.

قدمت این محصول باعث شد تا نام آن در اذهان عمومی به عنوان نام یک محصول جا بگیرد. مانند پفک در کشور ما که نام تجاری است اما به دلیل قدمتی که دارد و به دلیل اینکه برای اولین بار ارائه شد، مصرف کنندگان تمام محصولات مشابه را با اینکه نام های تجاری متفاوتی دارند ولی با همین عنوان خطاب می کنند. نمونه دیگر ریکا.

قهوه نسکافه برای اولین بار، در سال ۱۹۳۰ از برزیل آورده شد و در طی یکسری فرآیندهای ویژه با شکر و شیر ترکیب شد و قهوه یا نسکافه فوری را به وجود آورد. بازار هدف نستله افرادی بودند که می خواستند در محیط خانه یا کار خود تجربه یک کافی شاپ را داشته باشند.

در حال حاضر ۲۰ درصد از سهم بازار محصولات قهوه فوری جهان طبق آمار رسمی خود این برند، در اختیار نسکافه می باشد. این سهم معادل یک پنجم از ۳۰۰۰۰ فنجان قهوه فوری در سطح جهان می باشد که روزانه مصرف می شود. این محصول در جنگ جهانی دوم و توسط ارتش آمریکا به عنوان یک محصول رایج گسترش پیدا کرد. نسکافه در کشور سوئیس تولید شد و هم اکنون در بیش از ۱۸۰ کشور جهان به فروش می رسد. هدف نهایی نسکافه پدیدار شدن در فنجان تمامی افرادی است که قهوه می نوشند. این برند در تابستان ۲۰۱۴ تصمیم گرفت تا هویت بصری برند خود را به روز رسانی کند و لذا تغییرات خاصی در علامت خود ایجاد کرد و رنگ قرمز را با تمرکز بیشتری مورد استفاده قرار داد و همزمان با بهبود طعم محصولات خود،  در تمامی بسته بندی های خود از ماگ یا فنجان های یک نفره استاندارد برای آماده سازی قهوه فوری استفاده نمود.

شعار: قهوه در بهترین حالت آن،  در ابتدا مورد استفاده قرار می گرفت و از سال ۲۰۱۴ آن را به:  فوق العاده سریع و آسان،  تغییر داد.

بازسازی برند باعث شد، تا میزان فروش این مجموعه افزایش یابد و به بالاترین حد خود برسد که تقریباً ۵۵۰۰ فنجان در ثانیه است.

 

فلسفه اصلی تولید محصول قهوه فوری توسط شرکت نستله، کمک به حفظ و استفاده از مازاد قهوه کاشته شده در کشور برزیل بود. سال های بعد،  نستله در سال ۱۹۶۵ برای اولین بار نسکافه طلایی را در اروپا ارائه نمود که از پودر قهوه فوری با فرآوری تکنیکی فریزرسازی و خشک نمودن سریع تولید می شد. این شیوه فرآوری باعث می شد تا قهوه،  خواص مفید خود را بدون استفاده از مواد شیمیایی حفظ کند. این مجموعه نام تجاری نسکافه را سال ها حفظ نمود و آنرا گسترش داد. سپس همین محصول را با عنوان Taster’s Choice در کانادا و آمریکا ارائه نمود. این برند به طور کامل در این دو منطقه جایگزین برند نسکافه شد.این برند دارای کیفیت بالاتری نسبت به نسکافه است و فروش بالاتری هم دارد. برند نسکافه در حال حاضر در زیر مجوعه خود محصولات متنوعی مرتبط با قهوه دارد که عبارتند از:

  • Nescafé Original Blend
  • Nescafé Classic
  • Nescafé Clasico
  • Nescafé Dolca [12]
  • Nescafé Gold Blend, (in Sweden called ‘Lyx’ as in ‘Luxury’)
  • Nescafé Gold Blend Decaf, (in Sweden called ‘Lyx’ as in ‘Luxury’)
  • Nescafé Gold Blend Half Caff
  • Nescafé Black Gold
  • Nescafé Spécial Filtre (in France)
  • Nescafe Blend 43
  • Nescafé Blend 37
  • Nescafé Decaff
  • Nescafé Half Caff
  • Nescafé Fine Blend
  • Nescafé Partners Blend (Fairtrade)
  • Café Parisien (The Paris experience)
  • Nescafé Suraya
  • Nescafé Alta Rica
  • Nescafé Alta Rica Decaff
  • Nescafé Allen
  • Nescafé Cap Colombie
  • Nescafé Espresso
  • Nescafé Red Mug (available in several European countries)
  • Nescafé Green Blend (with more antioxidants, available in Sweden)
  • Nescafé Azera (barista style instant coffee)
  • Nescafé Café de Olla

در حال حاضر طعم های زیر در انواع محصولات نسکافه موجود است:

  • Vanilla
  • Irish Cream
  • Mocha
  • Double Choca Mocha
  • Mocha Skinny
برند نسکافه - نستله نسله
برند نسکافه - نستله نسله

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + شانزده =