تحلیل تبلیغ

موردکاوی تبلیغ برند نیوآ

موردکاوی تبلیغ برند نیوآ
مدت زمان مطالعه: ۳ دقیقه

موردکاوی تبلیغ برند نیوآ

قبل از هرچیز این تیزر تبلیغاتی را ببینید.

خیلی از فعالان اقتصادی که وارد مبحث فروش و تبلیغات می‌شوند، فارغ از اینکه تبلیغات را فقط در دایره و محدوده‌ی فروش می‌دانند، در بسیاری از موارد به دو دسته‌ی کلی تقسیم شده‌اند. این دسته‌بندی در اکثریت فعالان ایران قابل مشاهده است. یا هزینه‌های بسیار بالا برای تبلیغات می‌گذارند و یا می‌خواهند با حداقل هزینه به نتایج شگفت‌انگیز دست پیدا کنند. مشاوران و تیم‌های تبلیغاتی که در کنار آنها قرار می‌گیرند، بر اساس دانش و تجربه‌ای که دارند، پیشنهاداتی می‌دهند و مدیران و کارفرماها با هر روشی، سعی می‌کنند تا این دلایل را رد کنند و نظر قطعی بدهند. گویا در پی اثبات چیزی هستند. اما با همه‌ی این تفاسیر باید به این نکته توجه داشت که تبلیغات اصول و قوانین خود را دارد.

یکی از نگاه‌های رایج، ناکارآمد بودن برخی ابزارها و رسانه‌های تبلیغاتی است در حالیکه این ناکارآمدی به دلیل استفاده نامناسب و غیر حرفه‌ای از ابزارها به وجود آمده است. مسلماً استفاده نا به جا از بیلبورد، نشریات، فلایرها و موارد دیگر، هیچ بازخور و نتیجه‌ای نخواهد داشت. این تبلیغ، یک تبلیغ خلاقانه است که نهایت استفاده را از ابزار تبلیغاتی – منسوخ شده در نظر برخی افراد – برده است. این نوع برنامه‌های تبلیغاتی را شاید بتوان به عنوان تبلیغات پارتیزانی یا چریکی در نظر گرفت. اما ارزش ایده و خلاقیت در این کار تبلیغاتی بسیار مشهود است. تیزری که مشاهده کردید، تیزر تبلیغاتی نیست بلکه یک مستند و گزارش از رویداد برنامه‌ریزی شده برند نیوآ است. برند نیوآ این امکان را ایجاد نموده است تا مادران بتوانند با جداکردن دست‌بند کاغذی از کنار مجله و نصب آن روی مچ دست کودکانشان، بتوانند آنها را ردیابی کنند و از مکان آنها در ساحل باخبر شوند. حل یکی از نگرانی‌های مادران که برای استفاده از ساحل می‌روند. این نیاز خودش یک دلیل برای تولید یک محصول است. برند نیوآ از این نیاز به خوبی استفاده کرده است و همراهی خودش را به عنوان سفیر از بین‌برنده استرس به خوبی بازی کرده است. این پیام در برنامه‌ها و اقدامات تبلیغاتی برند نیوآ جایگاه ویژه‌ای دارد و از طریق برنامه‌های مختلف خلاقانه آن را به مخاطبان خودش القا می‌کند. نمونه مشابه، اقدامی است که در فرودگاه انجام شد و مسافران به عنوان مجرم مورد توجه قرار می‌گیرند و نهایتاً در اوج استرس و ترس، ماموران حفاظتی بسته ضد استرس نیوآ را به فرد ارائه می‌کنند. این گونه تبلیغات نشان‌دهنده‌ی نگرش بالا و خلاقانه برند به تبلیغات و پیام‌های تبلیغاتی است.

اینکه از ابزارها و راهکارهای تبلیغاتیبه ورت ساده‌انگارانه و دم‌دتی بهره‌برداری شود نه انکه تاثیر خاصی نخواهدد داشت بلکه باید بپذیریم که هدر دادن سرمایه‌های  نقدی است که خود به خود می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات داخلی و یا در برنامه‌های توسعه تولید مورد استفاده قرار گیرد. این تبلیغ کار را برای کارفرما و مجری سخت می‌کند. باید بپزیریم که افراد خلاق در مباحث موجود ارزشمند هستند.

اما خارج از این مسائل باید خود این برنامه را مورد توجه قرار داد. یک منطقه تفریحی که برای رست و ایجاد آرامش است مورد هدف قرار گرفته است که درآن یک استرس پنهان وجود دارد. استرسی که مستقیماً مرتبط با خانم‌ها به عنوان جامعه‌ی هدف می‌باشد.  مادران در این برنامه هدف قرار گرفته‌اند. باید به نوعی این استرس را حل کرد و به همین دلیل راه‌حلی برای آن طراحی و برنامه‌ریزی شده است. حال لازم است این راه‌حل توسط ابزار مناسب و روش کارآمد به اجرا در آید. یک بررسی دقیق نشان می‌دهد که زنان در ساحل و هنگام آقتاب گرفتن مجلات و نشریات را مطالعه می‌کنند و راه‌حل هم وجود دارد و اینجاست که کار به اوج خودش می‌رسد. شاید قبل از اجرا زیاد مورد توجه قرار نگیرد ولی نتیجه، شگفت‌آور است. یک فعالیت تبلیغاتی با استفاده از ابزار قدیمی تبلیغ در نشریه. شاید این رسانه دیگر مورد توجه خیلی از صاحبان کالا یا خدمت نباشد، اما همین رسانه کار خودش را با همراهی یک راه‌حل به خوبی ایفا می‌کند.

نظر شما چیست؟ آیا در تبلیغات و برنامه‌های فروش کشور ما چنین خلاقیت‌هایی به کار می‌رود؟ نمونه‌های خلاقی سراغ دارید؟

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + نه =