برند و برندسازی

تاثیر مصاحبه‌های استخدامی و برندسازی

مصاحبه‌های استخدامی
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه

تاثیر مصاحبه‌های استخدامی و برندسازی

وقتی در مبحث هویت‌بخشی و نظم‌دادن به یک سازمان صحبت می‌شود، مشاوران سعی می‌کنند به صورتی کارآمد ویژگی‌های سازمان را از منظر سه عنصر اصلی سازمانی مورد توجه قرار دهند.

رسمیت بخشیدن یکی از آنها می‌باشد که از طریق انجام اقدامات ویژه‌ای به‌وجود می‌آید. یکی از این اقدامات استخدام سرمایه‌ی‌انسانی با استفاده از فرم پرسشنامه استخدامی و انجام مصاحبه با جویندگان کار است. با افزایش سطح دانش و ریزبینی متخصصان، امروز تفکیک بخشیدن بین مفاهیم مدیریت به صورت شاخه‌های کاملاٌ مستقل با عنوان بازاریابی، برندینگ، مدیریت سازمانی و موارد دیگر به طور مطلق وجود ندارد. نمونه‌ای از این موارد موضوع استخدام است. همان‌طور که در ابتدا گفتم، استخدام یک فرد جدید در ظاهر امر به مدیریت سازمانی و مدیریت منابع انسانی ارتباط دارد، امّا رابطه تنگاتنگ موارد همین‌جا شروع می‌شود. یک فرد که قرار است با عبور از این فیلتر به سازمان ما وارد شود (سازمان با این سازوکار تاحدودی رسمیت می‌یابد)، در واقع آماده است تا استراتژی، اهداف، برنامه‌ها و آرمان‌های ما را بپذیرد. بی‌توجهی به این موضوع باعث می‌شود تا آنگونه که لازم است با این فرد برخورد نشود و متاسفانه گاهی مواقع بسیار سختگیرانه، توهین‌آمیز و حقیرکننده ارتباط ساخته می‌شود. باید بپذیریم هر انسانی به اندازه‌ی کافی می‌تواند در خوب یا بد جلوه دادن یک نام‌تجاری در بین عموم یا بخشی از آن نقش داشته باشد. باید یاد بگیریم که اگر در برندسازی تلاشی می‌کنیم، این تلاش باید قلبی و در بین تمام افراد و در تمام کارها نمود داشته باشد. چنین برخوردها و حرکات ناشیانه‌ای به خوبی نشان‌دهنده این موضوع است که برند برای هویت باطنی و سهم ذهنی و قلبی خود در بین مخاطبان بالقوه و بالفعل برنامه‌های جامع و مطلوبی ندارد.

نوشته های مرتبط

2 نظر در “تاثیر مصاحبه‌های استخدامی و برندسازی

  1. فیلم گفت:

    عالییی بود عااالی

    1. علی‌رضا، ذبحی گفت:

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + هجده =