برند و برندسازی

علامت‌های اختصاری در برندینگ

علامت‌های اختصاری
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه

علامت‌های اختصاری برندینگ را می‌شناسید؟

در کنار برخی از اجناس و کالاها علاوه بر واژه‌ها و نام‌های تجاری، گاهاً علامت‌های مخففی به چشم می‌خورند که برای برخی از افراد نامفهوم است و می‌پرسند این علامت‌ها برای چیست؟

به طور خلاصه اینکه: علامت‌های آمده مخفف واژه‌هایی هستند که مربوط به مالکیت علامت‌های تجاری است و حقوق معنوی و کپی‌رایت‌های مختلف را نشان می‌دهند.

این علامت‌ها به شرح زیر می‌باشند:

TM: Trademark نشان دهنده این است که علامت یا واژه یا نمادی که مشاهده می‌کنید یک نماد بازرگانی یا علامت تجاری است و یک عنوان معمولی نیست. در کنار خیلی از عناوین محصولات تولیدی یک برند می‌توان این موارد را دید. این علامت ثبت رسمی نیست.

R: Registered Trademark یک نماد بازرگانی یا علامت تجاری است که قانوناً و رسماً به ثبت رسیده است.

SM: Service Trademark نام تجاری ثبت نشده در زمینه خدمات می‌باشد.

C: Copyright نشان‌دهنده قانن کپی‌رایت است و خرید و فرش این نوع محصولات باید با اجازه صاحب اثر باشد. این نماد بیشتر در نرم‌تفزارها، فیلم‌ها، آثار هنری و موارد مشابه دیده می‌شود.

P: Phomogram نمادی از حقوق کپی‌رایت در آثار و محصولات صوتی و پادکست‌هاست و همانند C ایجاد ممنوعیت‌های قاننی برای مالک می‌کند.

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + یک =