بازاریابی، فروش و تبلیغات

شبکه های اجتماعی و استفاده غیر ضروری آن در مشاغل

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه

ضرورت حضور در فضای مجازی و به خصوص شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها غیر قابل انکار است.

امّا این لزوم برای همه افراد و مشاغل نیست. به نظر می رسد همه افراد تمایل به ایجاد کانال تلگرامی یا صفحه اینستاگرام و موارد مشابه دیگر دارند و گویی مجبور هستند و تحت فشاری خارجی به این کار دست زده اند. باور کنیم که مجبور نیستیم تا همگی، کانال محتوایی مخصوص به خود را داشته باشیم. این توهم و نگرانی باعث به وجود آمدن کانال های ارائه محتوای گسترده شده و بی میلی را به حد زیادی در مخاطبان افزایش داده است. اگر محتوای مفیدی نداریم و یا کار ما به گونه ای نیست که محتوای خاص و ویژه ای داشته باشیم، داشتن کانال ها بی معنی خواهند بود.

حضور در شبکه های مجازی به معنی داشتن مکانی برای تولید محتوا نیست. بلکه این فضاهای مجازی، ابزاری می شوند فقط برای برقراری ارتباط با افراد. برای پاسخ دادن به سوالات و یا برای ارسال کاتالوگ و مشخصات فنی و به خوبی می توان از این ابزارها استفاده کرد. خیلی ها به ظاهر تولید محتوا می کنند در حالیکه واقعیتاً در حال کپی برداری هستند و انتظار نتیجه مطلوب و معجزه در کسب و کار خودشان را دارند.

شبکه های اجتماعی برای ایجاد ارتباط سریعتر و کارآمدتر هستند و اجباری در استفاده آنها به عنوان یک ابزار تولید محتوا برای همه مشاغل و افراد نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 12 =