بازاریابی، فروش و تبلیغات

تفاوت بازاریابی بین الملل و داخلی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

زمانی که از بازاریابی بین المللی صحبت می شود با بازارهای متفاوتی روبرو هستیم.

غیر از تفاوت بازار، دو نکته کلیدی دیگری هم وجود دارد که تفاوت های اساسی فضای بین الملل با داخل است: فرهنگ و قوانین هر کشور.

در برخی از بازارهای بین المللی به دلایل فرهنگی ممکن است یک کالا یا خدمت وجود نداشته باشد و لذا لازم است تا تمهیداتی برای فرهنگ سازی مصرف ایجاد شود و در برخی دیگر از بازارها ممکن است مصرفی فراگیر وجود داشته باشد و لذا لازم است روشها و استراتژی های نفوذی تدوین گردد. باید بتوان موانع گویشی و زبان محاوره را بر اساس فرهنگ های مختلف بازارهای بین الملل شناسایی کرد. قوانین هم می تواند موارد زیادی را تحت تاثیر قرار دهد. قوانین تحت تاثیر موانع اجتماعی، عقیدتی، سیاسی و فرهنگی می توانند صادرات برخی کالاها را تحت تاثیر خود قرار دهند. ممکن است خریداران در کشوری شناسای شوند و مقدمات کارهم چیده شود ولی در مرحله اجرا استانداردهای قانونی مانع انجام کار شود و تمامی تلاش ها از دست برود. بنابراین لازم است تا فرهنگ و قوانین مربوط به کالاهای صادراتی مورد توجه و بررسی قرار گیرند.

تحقیقات و بررسی های بین الملل مقدمه یک صارات پایدار و موفق است که در مراجع رسمی صادراتی کشور آن این مرحله را با عنوان کلی بازاریابی مطرح می کنند. صادرات در بین تجّار ما بیشتر به ارسال کالا به یک کشور هدف و تحویل به افراد خاص است. در مفاهیم تجارت بین الملل، صادرات به مفهوم ارسال محصولات مورد نظر و داشتن برنامه های نظارتی و حمایتی کامل برای فروش است. نمونه صادرات موفق را می توان در نام های تجاری آشنا و بین المللی مانند کوکاکولا، نایک، ال سی وایکیکی و موارد دیگر می توانیم ببینیم، در حالی که در صادر کنندگان ایرانی کمتر چنین سرمایه گذاری ها و نگرش هایی وجود دارد و نتیجه آن عدم موفقیت چشمگیر ایران در مقوله صادرات است. در حقیقت صادرات ایران چیزی است که بیشتر به دلالی های بین المللی شبیه است تا تجارت و ارائه بین المللی محصول/خدمت.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − شش =

دکمه بازگشت به بالا