برند و برندسازی

برند گرلن یا گوئرلین و جشن ۱۹۰ سالگی آن

گرلن گوئرلین
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
ایمه گورلین یا گرلن یا گوئرلین

گرلن یا گوئرلین یا گورلین

پیر فرانسوا پاسکال گوئرلین اولین بوتیک خودش را با نام گوئرلین در سال ۱۸۲۸ در شهر پاریس فرانسه افتتاح کرد. او دانش‌آموخته رشته پزشکی بود و شیمیدان هم بود. او با استفاده از دانش و آموخته‌های آکادمیکش و با استفاده از خلاقیت و توانایی‌های بالایی که در انجام کارهای ابتکاری داشت، به سرعت توانست به موفقیت دست پیدا کند. وی اولین فردی است که ریمل را تولید کرد و محصولاتی علمی برای پوست و مو تولید نمود. در ادامه فعالیت‌هایش در سال ۱۸۴۰ اولین رژ لب را با برند خود تولید و وارد بازار کرد که مورد استقبال خیلی خوبی قرار گرفت.

guerlain-گوئرلین-گورلین-گرلن

این برند در سال ۱۹۳۹ اولین اسپای خودش را در خیابان شانزالیزه افتتاح کرد (این اسپا در سال ۲۰۰۵ بازسازی شد و گسترش پیدا کرد. در حال حاضر دفتر مرکزی و بوتیک اصلی این برند است) و در همین دوره بود که ماساژ گوئرلین هم ایجاد شد. برای دوستانی که اطلاع ندارند لازم است توضیح دهم که اسپا مکانهای ماساژ هستند که از آبگرم برای ماساژ پوست بدن و صورت استفاده می‌شود.  این استراتژی با هدف افزایش اثربخشی فعالیت‌های زیبایی انتخاب شد و در این اسپا خدمات ویژه و اختصاصی که تماماً علمی هستند ارائه شد.  گوئرلین با این کار در ذهن مخاطبان خودش تصویری علمی و تخصصی ایجاد کرد و سعی کرد تا زیباسازی و محصولات زیبایی را به یک نیاز اختصاصی و روزمره تبدیل کند. این برند در حال حاضر ۱۳ بوتیک و اسپای بین‌المللی دارد که پنج عدد آن در فرانسه قرار دارد.

گوئرلین این فرآیند پیشرفت و توسعه را در سالهای متمادی ادامه داد و برای اولین مرتبه در سطح بین‌المللی محصولات Terracotta را به بازار ارائه کرد که با انگیزه از شهاب‌سنگ‌ها تولید می‌شد و باعث می‌شد تا پوست برنزه شود و حتی براق دیده شود. در سالهای بعد محصولات این برند گسترش پیدا کرد و در حال حاضر یکی از برندهای معتبر و دارای سابقه در تولید عطرهای زنانه و مردانه هم هست. این برند تا به حال نزدیک به ۴۰۰ عطر مختلف تولید کرده است که برخی از آنها شهرت بین‌الملی دارند و در رده‌های بالای ارزش و قیمت در سطح جهان هستند. در حال حاضر ماساژهای اختصاصی و برنامه‌ریزی شده برای مشتریان و منطبق با شرایط آنها در مراکز علمی این برند مطرح ارائه می‌شود و مشتریان بسیار زیادی از سراسر دنیا دارد. اسپای ارائه شده توسط این برند کاملاً اختصاصی است و بر اساس بررسی شرایط فیزیکی افراد برنامه‌ریزی و ارائه می‌شود تا احساسی تکرارنشدنی و انحصاری برای فرد به وجود آید.

چند ویژگی و اعتبار اختصاصی در مورد این برند وجود دارد که ارزشمند و خواندنی است و عبارتند از:

  • ارائه اولین عطر زنانه شرقی در دنیا با نام SHALIMAR در سال ۱۹۲۵
  • ارائه اولین رژ لب با بسته‌بندی خلاقانه به نام رژ ROUGE AUTOMATIQUE که زنان می‌توانستند در حین حرکت و با یک دست آنرا باز کنند و استفاده کنند. از طرف دیگر، این رژ اولین محصول در این گروه بود که مالش یکدست و یکنواخت بر روی لب ها داشت.
  • ارائه اولین پودر برنزه کننده با عنوان TERRACOTTA در سال ۱۹۸۴
  • تولید اولین مرواریدهای تزئینی و زیبایی با عنوان MÉTÉORITES در دنیا. برای تولید هر مروارید سه صنعتگر لازم بود که به صورت کاملا دستی این محصولات را تولید کنند و آموزش هرکدام از این صنعتگران به ۶ ماه زمان نیاز داشت.
  • بررسی بیش از سه هزار گونه ارکیده در مدت دوازده سال در آزمایشگاه‌های تخصصی فرانسه، سوئیس و چین و نهایتاً استخراج ماده ضد پیری این گل و افزودن آن به محصولات پوستی این برند برای اولین مرتبه در دنیا
  • ساخت عطر L’EAU DE COLOGNE IMPÉRIALE توسط خود گوئرلین مالک و خالق برند در سال ۱۸۵۳ برای همسر ناپلئون سوم که در مراسم ازدواجش از آن استفاده کرد.
  • طراحی و ارائه بیش از ۸۰۰ محصول متنوع در حوزه زیبایی از سال ۱۸۲۳ که تماماً به صورت ابداعی بوده است. تا کنون هیچ برندی چنین توانایی در این زمینه نداشته است.
  • اولین سرم پوستی با عنوان Guerlain Emulsion d‘Ambroisie توسط این برند در سال ۱۹۵۰ تولید و ارائه شد.

حرفه‌ی خانوادگی گرلن و سلطنت آن‌ها بر برندشان تا سال ۱۹۹۴ ادامه داشت. در این سال گرلن به شرکت‌های زیرمجموعه‌ی شرکت بزرگ LVMH اضافه شد. سرانجام در سال ۲۰۰۲ ژان پاول گرلن بازنشسته شد و افسانه‌ی حکومت خانواده‌ی گرلن بر این برند معتبر پایان یافت. ژان هم‌اکنون به عنوان مشاور با گرلن همکاری می‌کند. در سال ۲۰۰۸ عطرساز کاربلد و مشهور «تیری واسر» (Thierry Wasser) به‌عنوان عطرساز اصلی خانه‌ی عطر Guerlain معرفی شد.

عطرهای این برند با نام  گوئرلیناد در بازار شناخته می شوند. مالک فعلی این برند ارزشمند گروه لوئی ویتون است.

برند گورلین guerlain

و اما جشن ۱۹۰ سالگی این برند با اتفاق جالبی همراه است. بسته‌بندی و کاربرد راحت و در عین حال اختصاصی و منحصر به فرد محصولات این برند همیشه مورد توجه بوده است. این‌بار هم این برند تصمیم می‌گیرد تا عطری ویژه را در بسته بندی اختصاصی و منطبق با لوگوی خود به بازار ارائه کند و به همین دلیل طراحان برجسته بین‌المللی شیشه‌ای شبیه به کندوی عسل طراحی می‌کنند که تولید آن به صورت دستی و کاملاً سنتی است و از این محصول در جشن ۱۹۰ سالگی رونمایی می‌شود. بسته‌بندی این محصول به اندازه‌ای ارزشمند و جذاب است که مصرف‌کننده آنرا سالها در لوازن تزئینی خود نگه خواهد داشت. فرآیند تولید این بسته‌بندی را با هم نگاه می‌کنیم.

اما خبر خوب اینکه اگر علاقه‌مند هستید تا کیفیت و سطح محصولات این برند را تجربه کنید تا ارزشمند بودن این برند را بهتر متوجه شوید، این محصولات در بازار ایران موجود است و دیجی‌کالا سطح وسیعی از عطر و ادکلن‌های این برند را ارائه کرده است.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + هفده =